We went to a clinic for my first scan yesterday. The day I've been waiting for since the day I knew I'm carrying a baby. My first time to meet the baby, I was a bit terrified, but curious too. Baby is now 28 mm, very tiny but according to babycentre, dah ada eye lid..yey baby dah boleh pakai eyeliner. I saw baby heartbeat..kecil je tapi ada dengupan jantung, SubhanAllah.
I lost my appetite, this is normal for me..but not this time around please..rasa kesian je kat badan kalau tak makan.. I like to take my time over a meal..makan lambat2 lepas tu tak habis =(
If I had meat today, it takes me 4-5 days for meal without meat pula. And the rice quarter pula dah. I was like hearing a voice "jangan makan banyak la!daging tu..ha ikan pun jangan sebab dah makan semalam" sigh..So what am I suppose to eat?? Luckily I still like vege or anything green leafy..my favorite. I'm too lazy to cook, can't stand the smell bahan2 mentah. Thanks hubby yang balik kerja with 2 or 3 meal proposal..makan kat luar je..hish! tak boleh ni nanti baby high maintenence!
And everytime I feel like want to vomit, I'll eat my home made jeruk ..haha..saya memang tak makan jeruk selama ni because I don't like the idea of a vinegar used as an ingredient in food. Jeruk mangga sendiri lebih terjamin.
My doctor told me to breakfast like a king, lunch like a queen and dinner like a princess..hoho how cute is that!
Mengapakah mangga selalu dikaitkan dengan mengidam? Padahal selalu je kan makan mangga..Lelaki pun suka makan mangga. Speaking of mengidam, I don't fancy food..but I think I got a new list of the places I wanna go T_T . Mengidam places ? like Melbourne - lepas tengok Langkah Mawi..never thought about aussie before..and Prague (of the Czech Republic) pun bessstttt T_T . Jauh gila tapi. Berangan pun berpada2 la kan. Anyway, dapat pegi JB pun jadi la buat masa ni =D
13 comments:
kenapekah ko berfikiran begitu? mkn ikan, ayam or daging everyday pun xpe..just quantity tu je kene jaga. paling elok mkn ikan patin, or keli..bole tambah darah.thats what my GP once told me.remember..ur baby get nutrients from what u eat ok..make sure it's balance!
Babe, take care..suka mangga juga>_<
eee...besnya k.ernie..alhmdulilah+tahniah k.
musti kiut 2 bila c kecil 2 kluar..(^_^)
mangga kau dah buat aku terliur2 weh..tolong lah kasihankan aku nih..anyway..comel je mommy dia cakap baby dah boleh pakai eyeliner..hihi..
chun,
ntah la rasa nak muntah tengok makanan..kan best kalo ade satu injection yg cukup semua2 khasiat tanpa makan?
zaila,
thanks =)
manja,
thanks =)
shiken,
saje je nk bagi terliur2 hehe
ha ernie, nak due bile tuh?
takpelah ernie first trimester salu mkn tahpape and semua tak selera..dahla badan asik penat, even more tired than third trimester kadang tu. just cuba jelah mkn yg berkhasiat..mana2 yg boleh masuk..
take care ernie...
fasharina,
end of july =)
bestnye..scan mase da 4 bulan - 5 bulan nnt jgn lupe print out gamba & frame.sungguh memorable...
makan je ape ko nk...jgn tahan2.
1.Ur home made jeruk is sooo mouthwatering. Arghh.
2.Oh yes, baby bole pakai eyeliner IF the baby is a girl. Chop*
3. Sila jgn obses with what u eat. Just make sure suma balance...Chun's suggestion ko patut ikut. Ikan keli sgt bgs for the baby.
4. Due end of July? Bole ka set date ke bday saya. YESS I like! TQ
aida,
thanks..tak suka gila makan ni, nk makan pun rasa nak nangis =(
tapi paksa juga la
finie,
doc ada bagi yg frame ari tu tapi tak scan lagi =)
err,
1- haha, sadap okkkk
2- IF girl hehe yalah2
4- 24 july to be exact, bah boleh ka tu tahan? hoho i try my best nghehe
I am located in Melbourne and was looking for recipes of Mango Jeruk and I came across your blog :) At the bottom of the post you mentioned that you would like to visit Melbourne. And yes, I am a male, and I found guys love Jeruk too.
Post a Comment