Thursday, May 15, 2008

bandung lagi

We spent our last weekend in Bandung, and this time our visit were meant for Shopping, Dining and lepak2 je..ok, here are some photos..photo journal je la eh..

Shopping ..sampai malam..



stop thinking about taking pictures while shopping, ok! This is the only picture I took.I did the shopping session like a crazy women..:P..anyway, the place shown was Rumah Mode.. the most convinient and comfortable place for shoopers..It combined both shooping area and dining place..complete!

Eat..Eat..Eat..



bole RM 4? my fav meal


perhatikan nasi yang dibungkus dengan daun pisang tu..teringat zaman dulu..g bendang ngan nenek bawa nasi bentuk nih..nasi ni sedap! aroma die..hmmm..peh tuh setelah hampir 20 tahun tak jumpe ikan ni, selalu dulu mancing kat kawasan bendang, kami panggil ikan keruk (sebab byk tulang) org kat bandung panggil ikan mas..


ni pula makanan yang kitorang pesan kat hotel..angkat tepon je..tibe2 org hantar makanan ke bilik..this meal worth RM5 only (w/o tax) style tak nasi tuh pakai topi..

ouh ya, harus cuba teh botol..found everywhere here..popular than coca cola!


Lepak dan makan..

Paskal Makan, Kosmos was the most favourite place here..they have stalls sell choices of foods and also the live band. I like when they sang Stars are Blind..cool!


Tapi bukan sume halal ok, ade satu kedai tuh memang jual sume makanan berasas kan b*b!, goreng ke bakar ke sup ke..sume kite tak nak makan. aa kedai kat belakang saye tu..ok nk makan dulu..abg cepat amik gambar! hehe..


setiap kali nak makan la amik gambarnye..ngehehe




those things were fine, not until it comes to public trasportation. Since then they are still using angkutan kota as their main transportation. cheaper than taxi.

gini aja gayanya angkutan kota..konpius org tuh nape nak amik gambar dlm van ni..not that bad..adventurous la skit..


sempat

We saved the last day for massage session..waa..best! errkk..tapi kalo malu2 tuh takyah la amik full body massage ye..sebab kena naked, derang ni selambe je..hoho..I tried traditional full body massage..hmm..hmmm..(tapi kat bilik je, sebab ade org risau..sed..kurang feel) ok, gambar massage takde!

3 comments:

Nurul Khairunie said...

cancel la, nda mau la p beijing tahun depan. mau p bandung ja. adakah nasi yang sy nampak mcm harga rm10+ harga only rm5?
ohh bandung surely is a heaven kingdom of shopping.
take me to bandung bahh next time!

Ernie Khairina Mahtar said...

gurl,
ba mari laa...hoho

Anonymous said...

Thank you :-) look at that emo boy one on this blog:
http://emo--boys.blogspot.com

Thursday, May 15, 2008

bandung lagi

We spent our last weekend in Bandung, and this time our visit were meant for Shopping, Dining and lepak2 je..ok, here are some photos..photo journal je la eh..

Shopping ..sampai malam..



stop thinking about taking pictures while shopping, ok! This is the only picture I took.I did the shopping session like a crazy women..:P..anyway, the place shown was Rumah Mode.. the most convinient and comfortable place for shoopers..It combined both shooping area and dining place..complete!

Eat..Eat..Eat..



bole RM 4? my fav meal


perhatikan nasi yang dibungkus dengan daun pisang tu..teringat zaman dulu..g bendang ngan nenek bawa nasi bentuk nih..nasi ni sedap! aroma die..hmmm..peh tuh setelah hampir 20 tahun tak jumpe ikan ni, selalu dulu mancing kat kawasan bendang, kami panggil ikan keruk (sebab byk tulang) org kat bandung panggil ikan mas..


ni pula makanan yang kitorang pesan kat hotel..angkat tepon je..tibe2 org hantar makanan ke bilik..this meal worth RM5 only (w/o tax) style tak nasi tuh pakai topi..

ouh ya, harus cuba teh botol..found everywhere here..popular than coca cola!


Lepak dan makan..

Paskal Makan, Kosmos was the most favourite place here..they have stalls sell choices of foods and also the live band. I like when they sang Stars are Blind..cool!


Tapi bukan sume halal ok, ade satu kedai tuh memang jual sume makanan berasas kan b*b!, goreng ke bakar ke sup ke..sume kite tak nak makan. aa kedai kat belakang saye tu..ok nk makan dulu..abg cepat amik gambar! hehe..


setiap kali nak makan la amik gambarnye..ngehehe




those things were fine, not until it comes to public trasportation. Since then they are still using angkutan kota as their main transportation. cheaper than taxi.

gini aja gayanya angkutan kota..konpius org tuh nape nak amik gambar dlm van ni..not that bad..adventurous la skit..


sempat

We saved the last day for massage session..waa..best! errkk..tapi kalo malu2 tuh takyah la amik full body massage ye..sebab kena naked, derang ni selambe je..hoho..I tried traditional full body massage..hmm..hmmm..(tapi kat bilik je, sebab ade org risau..sed..kurang feel) ok, gambar massage takde!

3 comments:

Nurul Khairunie said...

cancel la, nda mau la p beijing tahun depan. mau p bandung ja. adakah nasi yang sy nampak mcm harga rm10+ harga only rm5?
ohh bandung surely is a heaven kingdom of shopping.
take me to bandung bahh next time!

Ernie Khairina Mahtar said...

gurl,
ba mari laa...hoho

Anonymous said...

Thank you :-) look at that emo boy one on this blog:
http://emo--boys.blogspot.com