Wednesday, May 14, 2008

RG warded

macam hari2 biase, kami keluar rumah agak lewat..kot keje kt s alam, kuar rumah kul 8.15 tuh kire lewat la kan..sementara nk ke kete borak2 gelak2, pehtu saya pon masuk la dlm RG, while hubby g kete lagi satu yg parking agak jauh..

masuk kete dengan harapan nk pasang air cond, sekali..tak leh start la pulak. immediately dial #1 dan terus di transfer kan ke num hubby..in about seconds hubby pon muncul balik.."peace! kete tak leh start..cane ni?"


sementara hubby menguruskan semua2, call service centre / insurance la..ape2 yg berkaitan, weh mekanik pon dh masuk opis..tapi saya hanya duduk kt bahu jalan tu menengok org lain dlm kete memasing..ceh tak aci..peh tuh saya pon tgk2 la kete fizaroosli..uii fiza pon dh g opis..adeh., panasnye pagi nih..


at last truk kuning yg kite selalu nmpk kt highway tuh pon muncul..aku ke? kete aku ke kali ni? cam tak caye je RG nk kena on tow..


kaw rumah ni crowded tapi berbukit senang derang tarik


RG adelah Man U fan




selalunye truk on tow ni cam lembab kan, tapi tak pun..tibe2 je dah sampai dan org insurance tuh pon asik2 call tanya keadaan kete ni..isk caring sgt pun pelik juga..kena charge ke? tak pun, free je..






die ni mmg komited.. isi borang gaya komited

dan smpai kat service centre tu pun, keadaan adalah selesa..siap leh wifi lagik dlm tu, ade refreshment..pehtu kat bengkel tuh sume mekanik pakai smart2..rajin..


akhirnye dlm kul 3 ptg baru RG kuar spital..bateri rosak..dh 2 tahun pakai tak ganti..kete auto mmg leceh..WDU tuh lasak je, dah beberapa kali saya tukar sendiri je bateri die..


so kalo rase2 nk start kete susah tuh, gi la buat ape2 yg patut..yg RG ni dh lama camtu tapi saya wat taktau je..kan dh masuk opis lewat ..

p/s saya komited amik gambar

1 comment:

Nurul Khairunie said...

kesian c myVi.
rindu mau have a ride in that car oo..

Wednesday, May 14, 2008

RG warded

macam hari2 biase, kami keluar rumah agak lewat..kot keje kt s alam, kuar rumah kul 8.15 tuh kire lewat la kan..sementara nk ke kete borak2 gelak2, pehtu saya pon masuk la dlm RG, while hubby g kete lagi satu yg parking agak jauh..

masuk kete dengan harapan nk pasang air cond, sekali..tak leh start la pulak. immediately dial #1 dan terus di transfer kan ke num hubby..in about seconds hubby pon muncul balik.."peace! kete tak leh start..cane ni?"


sementara hubby menguruskan semua2, call service centre / insurance la..ape2 yg berkaitan, weh mekanik pon dh masuk opis..tapi saya hanya duduk kt bahu jalan tu menengok org lain dlm kete memasing..ceh tak aci..peh tuh saya pon tgk2 la kete fizaroosli..uii fiza pon dh g opis..adeh., panasnye pagi nih..


at last truk kuning yg kite selalu nmpk kt highway tuh pon muncul..aku ke? kete aku ke kali ni? cam tak caye je RG nk kena on tow..


kaw rumah ni crowded tapi berbukit senang derang tarik


RG adelah Man U fan




selalunye truk on tow ni cam lembab kan, tapi tak pun..tibe2 je dah sampai dan org insurance tuh pon asik2 call tanya keadaan kete ni..isk caring sgt pun pelik juga..kena charge ke? tak pun, free je..






die ni mmg komited.. isi borang gaya komited

dan smpai kat service centre tu pun, keadaan adalah selesa..siap leh wifi lagik dlm tu, ade refreshment..pehtu kat bengkel tuh sume mekanik pakai smart2..rajin..


akhirnye dlm kul 3 ptg baru RG kuar spital..bateri rosak..dh 2 tahun pakai tak ganti..kete auto mmg leceh..WDU tuh lasak je, dah beberapa kali saya tukar sendiri je bateri die..


so kalo rase2 nk start kete susah tuh, gi la buat ape2 yg patut..yg RG ni dh lama camtu tapi saya wat taktau je..kan dh masuk opis lewat ..

p/s saya komited amik gambar

1 comments:

Nurul Khairunie said...

kesian c myVi.
rindu mau have a ride in that car oo..