But last weekend was unlike the earlier said. We went to this cozy place, Taman Warisan Pertanian Putrajaya. It wasn’t the first time, but became our favorite place since I found there’s Samuri Satay! apehal kambing.. nyum3
Before our breakfast (dah rancang nak nasi lemak tapi) he continued his determination for healthy sweating, while my IXUS-je and I had our casual walk as always..naa..
This place is designed to showcase Malaysia's commercial agricultural; buah-buahan, rempah ratus dll and very well maintain! Satu usaha Tun M. Hmm.. such pleasurable walking we had. We went to the Rubber Processing Demonstration area, main getah sekerap.
terlepas naik buggy..yes, they have!
Some might question, apahal kena mengena polis semalam? Hahah.. because I wore them yesterday! Sama baju sama tudung..sama!
Ok maybe I need to remember some plants here ; Artocarpus Integer (cempedak madu), Cananga Adorata ( kenanga), Ananas Comosus (nenas..dari amerika tropika), Pimenta Dioica..dari amerika tengah pula) , haha yang nih Dimocarpus longan spp. Malesianus ( the famous mata kucing )

nenas masak lemak ikan masin ! aduuhh

from the Viewing Deck ..Putrajaya that we love!
so why wait? this is very practical place to spend your morning~

the makan place
3 comments:
Dimocarpus longan spp. Malesianus?
memang itu ka nama dia, atau sp. ? tapi lepas sp. x payah letak Malesianus..
hoho ntah apa aku merepek..
nice place.. tak jogging skali ke? haha
ernie, sungguh nyaman..malangnye terlalu jauh la nak pegi pagi2 weekend ni..
uit kau ingat nama saintifik tu??
salut.
aku terasa nak pg muzium sabah pulak pagi2 macam tu..hehehe
Post a Comment