Friday, August 22, 2008

hari hari terakhir

~hari hari terakhir di ofis~

pakar nego

nak share citer ni bole?..beberapa minggu yang sudah, banyak nego meeting dengan 'supplier' atau 'potential supplier' (read : saje2 je jumpa, nak korek barang ..kitorang tak beli pun) ..adalah satu supplier untuk DELIVERY BED (katil bersalin kat spital)..tapi, bos saya terpaksa masuk miting lain..maka, tak lain tak bukan saya kena la pegi sorang2..taknak la kang derang tanya, saya terkulat2 nk jawab kan..so saya heret skali junior saya (wah! junior..aku senior kah?) sebab dia ni terrer kot, blajar course ni kan..sebab mmu taknak bagi degree Biomed kat saya..
sedang derang sibuk2 menunjuk katalog2 derang, dengan pelbagai katil..yang saya rasa semuanya boring berwarna biru..tiba2 mata saya bulat sebab terpandang katil berwarna PINK, yoll..comel gile, pulak tuh ade cd player lagi..ngehehe.."thats interesting!"
terus jek sales manager dia beriya2 menerangkan kebagusan product derang..kena ke aku tau sume volt2 bagai untuk katil nih?ok~
taknak la nmpak saya ni bengap sangat kat, dah tu bawa junior plak..nanti malu la kak ernie..saya pon terpaksa memeras kepala, untuk mengajukan soalan2 mencabar kat derang....tepuk tangan utk saya.
muka kafe
dari breakfast kul 10, lunch kul 1, smpai tea break kul 330..tak mungkin ernie khairina ngan k. raja aida takde kat kafe tuh..
haha..yes, sume org dah tau..
dan saya tak kisah pon kalo saya sorang2 (in case k aida mc ke)..janji tak mo terperuk depan pc ni ha..
pasni kak aida, tinggal sorang2 ok
pagi2 pandai terbang
saya rasa RG27 di anugerahi sayap kiri kanan kot pagi2..kerana saya pon heran cane saya boleh sampai dalam masa 12 minit je dari umah saya (read: hillpark) ke simpang padang jawa..ngehehe..
tapi..saya rasa saya hafal beberapa plat num kereta otw tuh, nmpak sangat bukan saya sorang je yang sentiasa lambat
free nye dalam ofis
saya dah ada bakat untuk mensub2 / mendistribute keje2 saya pade orang lain..kalo dulu, ha duk la smpai kul 8 mlm ..sekang ni, 3 tier tray yang penuh tuh tiba2 je dah kosong,..senang je, amik post it pad tuh, conteng la 'FYA'..huhu, senang je...

4 comments:

Kizzy TF said...

ernie, nda sedey?

Ernie Khairina said...

kizzy,
belum lagi

Senoritafiza said...

best nye ko.aku hari2 trakhir la yg smpai tido malam pun teringat2 lagi keje

cik si-ken said...

eh ko resign?aku tgk kat paper banyak betol vacancies company ko..hehehe

Friday, August 22, 2008

hari hari terakhir

~hari hari terakhir di ofis~

pakar nego

nak share citer ni bole?..beberapa minggu yang sudah, banyak nego meeting dengan 'supplier' atau 'potential supplier' (read : saje2 je jumpa, nak korek barang ..kitorang tak beli pun) ..adalah satu supplier untuk DELIVERY BED (katil bersalin kat spital)..tapi, bos saya terpaksa masuk miting lain..maka, tak lain tak bukan saya kena la pegi sorang2..taknak la kang derang tanya, saya terkulat2 nk jawab kan..so saya heret skali junior saya (wah! junior..aku senior kah?) sebab dia ni terrer kot, blajar course ni kan..sebab mmu taknak bagi degree Biomed kat saya..
sedang derang sibuk2 menunjuk katalog2 derang, dengan pelbagai katil..yang saya rasa semuanya boring berwarna biru..tiba2 mata saya bulat sebab terpandang katil berwarna PINK, yoll..comel gile, pulak tuh ade cd player lagi..ngehehe.."thats interesting!"
terus jek sales manager dia beriya2 menerangkan kebagusan product derang..kena ke aku tau sume volt2 bagai untuk katil nih?ok~
taknak la nmpak saya ni bengap sangat kat, dah tu bawa junior plak..nanti malu la kak ernie..saya pon terpaksa memeras kepala, untuk mengajukan soalan2 mencabar kat derang....tepuk tangan utk saya.
muka kafe
dari breakfast kul 10, lunch kul 1, smpai tea break kul 330..tak mungkin ernie khairina ngan k. raja aida takde kat kafe tuh..
haha..yes, sume org dah tau..
dan saya tak kisah pon kalo saya sorang2 (in case k aida mc ke)..janji tak mo terperuk depan pc ni ha..
pasni kak aida, tinggal sorang2 ok
pagi2 pandai terbang
saya rasa RG27 di anugerahi sayap kiri kanan kot pagi2..kerana saya pon heran cane saya boleh sampai dalam masa 12 minit je dari umah saya (read: hillpark) ke simpang padang jawa..ngehehe..
tapi..saya rasa saya hafal beberapa plat num kereta otw tuh, nmpak sangat bukan saya sorang je yang sentiasa lambat
free nye dalam ofis
saya dah ada bakat untuk mensub2 / mendistribute keje2 saya pade orang lain..kalo dulu, ha duk la smpai kul 8 mlm ..sekang ni, 3 tier tray yang penuh tuh tiba2 je dah kosong,..senang je, amik post it pad tuh, conteng la 'FYA'..huhu, senang je...

4 comments:

Kizzy TF said...

ernie, nda sedey?

Ernie Khairina said...

kizzy,
belum lagi

Senoritafiza said...

best nye ko.aku hari2 trakhir la yg smpai tido malam pun teringat2 lagi keje

cik si-ken said...

eh ko resign?aku tgk kat paper banyak betol vacancies company ko..hehehe