Friday, November 27, 2009

betapa bijaknya hidup



Ok, ini bukanlah contoh an educational entry, seperti yang aku warwarkan sebelum ini.

Tajuk pun tak pasti la relevan atau tidak, hanyalah sekerat lirik (sekerat beb) , sekerat lirik dari lagu SN yang aku suka.

Hanya fikiran rawak, macam pelik je..ok fine, random thought.

Seperti orang lain, aku selalu merasakan setiap perkara yang aku tentukan itu adalah benar. Setiap keputusan yang aku buat adalah matang. Seperti orang lain juga, di saat aku memutuskan keputusan itu adalah yang terbaik.

Masa sekolah rendah, aku rasa aku dah matang dan fikiran aku benar belaka.

Naik sekolah menengah, aku rasa benda yang aku buat masa sekolah rendah tuh ntah apa2 je. Sekarang ni aku lebih matang, fikiran aku lebih jelas.

(perlukah buat timeline waktu naik sekolah saja? sebab naik sekolah tu maksudnya kita melangkah ke fasa baru la kan)

Semakin umur meningkat, kadang aku tergelak ingat benda yang buat masa sekolah-sekolah dulu..gila kanak-kanak..masih belum dapat berfikir secara dewasa.

Maka kali ini lah aku paling matang. Setiap fikiran aku adalah benar

Silap lagi.

Rupanya semakin jauh perjalanan, semakin kita melihat kedewasaan kita. Walau bagaimana ukuran kematangan yang kita rasa kita ada, tak semestinya dah cukup.

Apa yang kita fikirkan hari ini, tak semestinya relevan dengan peringkat umur kita di masa akan datang. Fikiran akan berubah, kematangan akan bertambah.

Maka aku sangat la percaya - Orang tua lebih dulu makan garam. Jauh sudah perjalanan mereka. Dah banyak benda diorang lihat dan lalui.

Untuk kita hari ini, apa yang sedang kita fikirkan, mungkin harus berubah.

No comments:

Friday, November 27, 2009

betapa bijaknya hidup



Ok, ini bukanlah contoh an educational entry, seperti yang aku warwarkan sebelum ini.

Tajuk pun tak pasti la relevan atau tidak, hanyalah sekerat lirik (sekerat beb) , sekerat lirik dari lagu SN yang aku suka.

Hanya fikiran rawak, macam pelik je..ok fine, random thought.

Seperti orang lain, aku selalu merasakan setiap perkara yang aku tentukan itu adalah benar. Setiap keputusan yang aku buat adalah matang. Seperti orang lain juga, di saat aku memutuskan keputusan itu adalah yang terbaik.

Masa sekolah rendah, aku rasa aku dah matang dan fikiran aku benar belaka.

Naik sekolah menengah, aku rasa benda yang aku buat masa sekolah rendah tuh ntah apa2 je. Sekarang ni aku lebih matang, fikiran aku lebih jelas.

(perlukah buat timeline waktu naik sekolah saja? sebab naik sekolah tu maksudnya kita melangkah ke fasa baru la kan)

Semakin umur meningkat, kadang aku tergelak ingat benda yang buat masa sekolah-sekolah dulu..gila kanak-kanak..masih belum dapat berfikir secara dewasa.

Maka kali ini lah aku paling matang. Setiap fikiran aku adalah benar

Silap lagi.

Rupanya semakin jauh perjalanan, semakin kita melihat kedewasaan kita. Walau bagaimana ukuran kematangan yang kita rasa kita ada, tak semestinya dah cukup.

Apa yang kita fikirkan hari ini, tak semestinya relevan dengan peringkat umur kita di masa akan datang. Fikiran akan berubah, kematangan akan bertambah.

Maka aku sangat la percaya - Orang tua lebih dulu makan garam. Jauh sudah perjalanan mereka. Dah banyak benda diorang lihat dan lalui.

Untuk kita hari ini, apa yang sedang kita fikirkan, mungkin harus berubah.

0 comments: